Japan er i fokus hos Danish Crown
Arbejdshandskerne skal på, for at man lander ordrer i Japan, men til gengæld rækker loyaliteten så også længere hos kunderne. Sådan lyder meldingen fra Jais Valeur, CEO i kødgiganten Danish Crown, der har 50 års erfaring med at eksportere til Japan.
Relationer er altafgørende i Japan - hør om Danish Crowns erfaringer
Danish Crown har gjort det så godt på det japanske marked, at virksomheden alene tegner sig for omkring en tredjedel af hele Danmarks eksport til Japan.
”Det japanske marked er specielt ved den købekraft, der er i markedet og de krav, der stilles til kvalitet og oprindelse af produktet. Og der spiller vi allerstærkest som dansk virksomhed, fordi her er der nogen, som virkelig sætter pris på alt det, vi kan. Derfor er Japan også et super spændende og interessant marked for os,” siger Jais Valeur.
Han understreger de tætte relationer mellem kunden og leverandøren, som skal vedligeholdes – og så er hele det danske fødevaresetup essentielt.
Selv om befolkningen rent faktisk skrumper i Japan, er den høje købekraft kombineret med kvalitetsbevidsthed og stigende kødglæde vigtige pejlemærker for Danish Crown fremover på markedet.
Hvis din virksomhed går med planer om at indtage det japanske marked, er The Trade Council et oplagt sted at begynde. Vi kan hjælpe dig på vej og åbne de rette døre fra ambassaden i Tokyo.
Vil du høre mere om dine muligheder på det japanske marked?
Så kontakt os og hør nærmere.
Vil du vide mere? Læs om danske fødevarer i Japan her
-
Marmelade Vitus viser vejen for Fynbo Foods i Japan
Landbrug og Fødevarer JapanRead moreDen danske producent af marmelade, Fynbo Foods, har haft en forrygende start på det japanske marked i de første fire år. For at finde moderne veje til et konservativt marked indgår virksomheden i et Vitus-forløb fra The Trade Council, der åbner nye døre på det spændende marked. -
Kvalitet Japanerne elsker dansk mad - Udnyt potentialet
Landbrug og Fødevarer JapanDanmarks eksport til Japan af fødevarer i høj kvalitet boomer. Kulturen, historien og Danmarks grønne og bæredygtige profil styrker populariteten, siger kilder. Ambassaden i Tokyo kan bane den helt rette vej for din virksomhed til et marked i vækst.Read more -
Frihandel Frihandelsaftale kan booste madeksport til Japan
Landbrug og Fødevarer JapanRead moreDanske fødevarer i høj kvalitet er et hit i Japan. Ny frihandelsaftale øger det danske eksportpotentiale, men man skal hurtigt fra land for at opnå størst gevinst. Ambassaden kan hjælpe dig ind på det traditionsbundne japanske marked, hvor tålmodighed er afgørende.