Hvad går en camp konkret ud på?
Hver camp bliver skræddersyet til deltagerne og det specifikke marked. Derfor følger Innovation Camps ikke en fast skabelon, men tidligere forløb har budt på:
- Workshops i at pitche sin forretningsplan
- Introduktion til økosystemer
- Møder og networking med potentielle partnere
- Vurdering af din forretningsmodel eller teknologi
- Muligheden for at pitche din idé til mulige investorer
- Seminarer om innovationsmiljøets kultur og forretningsmuligheder
Case Fra Innovation Camp til stor kontrakt
Det har givet et stort positivt afkast at samarbejde med Innovation Centre Denmark i Seoul. Deres specialister arbejdede tæt sammen med os, satte møder op og deltog i forhandlinger. Dette var uden tvivl en af hovedårsagerne til, at vi landede en aftale med Hyundai.
Hvem kan være med?
Innovation Camps arrangeres af vores otte innovationscentre og henvender sig til startups, små og mellemstore virksomheder med CVR-nummer. Din virksomhed skal altså have færre end 250 ansatte og en omsætning på under 375 millioner kroner eller en årlig balance på maksimalt 320 millioner kroner i det seneste regnskabsår, samt opfylder de internationale regler om statsstøtte.
Hvad koster det?
Det koster op til 30 timer à 250 kr. for deltagelse i en innovation camp. Fællesomkostninger for Innovation Camps dækkes 100 procent af The Trade Council. Rejser og overnatninger er ikke inkluderet. Det betyder at prisen fastlægges afhængigt af campens omfang.
Kunne du tænke dig at udforske de internationale muligheder inden for din sektor sammen med andre danske virksomheder? Hvis du har en idé til en Innovation Camp, kan du kontakte Innovation Centre Denmark. Vi kan hjælpe dig videre og etablere kontakt til det innovationscenter, der er relevant for dig.